Säljprocessen är inte linjär längre, kunderna gör många saker på egen hand i sin köpprocess. Säljare kan inte längre styra säljprocessen själva. Säljstegen kan ske ”huller om buller”.

 

Att sociala nätverk som Linkedin, Facebook och Twitter har påverkat hur vi gör affärer är knappast något nytt. Inte heller att en Googlesökning på affärssystem ger hundratals relevanta träffar. Kundernas köpbeteende har ändrats: de hittar det de behöver på nätet och när de tar tid till att träffa säljare menar de allvar. De vill ha idéer, hjälp att utveckla sina organisationer. För att lyckas i den uppkopplade världen måste säljare kunna behärska sociala nätverk, bygga sina smarta idéer på dem och kunna framföra sin executive story på några minuter. Vissa av säljmetoderna i boken är helt nya sätt att lotsa kunden igenom sin köpprocess, andra är klassiska metoder för lösningsförsäljning använda av framgångsrika bolag som IBM i åratal. Det är kombinationen som är ny och utmanande.

 

Boken bygger på Jens Edgrens omfattande erfarenhet och forskning av köp- och säljbeteenden. Boken ger verktyg för hur prospektering kan ske via sociala media, hur säljare kan bli mer nätsmarta, hur man säljer till toppledningen och hur säljchefer kan skapa pålitliga säljprognoser med enkla verktyg.

 

Co-creative selling är en introduktion inte bara till lösnings- försäljning utan också till säljmetoder inspirerade av hur Ipad- generationen kommunicerar, hur principerna bakom Burning man- rörelsen kan användas för att få loss kraften i ledarskapet och hur sälj- och expert-team kan effektiviseras på affärer som de kan vinna.

 

Boken är laddad med tips, stories och erfarenheter som kan användas direkt.

Ladda ner boken gratis här!

Träna säljkåren med Sales Makeover

Telefonnummer
Besöksadress

Fredrikslundsvägen 2, 168 51 Bromma

Sales Makeover är en del av Richardson Sales Performance.

All rights reserved 2020